Bouwkundige keuring Weesp
Bouwkundige keuring Weesp legt uit wat kopers wel en niet moeten vragen om te worden opgelost.
Wanneer je een huis vindt dat je wilt, is het belangrijk om je strijd te kiezen als het gaat om reparaties die bij een huisinspectie naar voren zijn gekomen. Hoewel het zeker leuk zou zijn voor de verkoper om elk klein huisinspectieprobleem op te lossen voordat je je geld neerlegt, zijn er slechts een aantal reparaties die de meeste verkopers willen doen, vooral op de markt van een verkoper.
Elektriciteit, sanitair, dak, HVAC – dit zijn reparaties waarvan u redelijkerwijs kunt verwachten dat een verkoper er onder de meeste omstandigheden voor zorgt, zolang de problemen maar voldoende groot zijn om uw gebruik van het huis negatief te beïnvloeden. Maar er zijn enkele reparaties die verkopers in veel gevallen zullen terugdringen, reparaties die u moet vermijden om te vragen of u door wilt gaan tot het sluiten.
Helaas kunnen sommige kopers soms het doelwit van een huisinspectie verliezen. Voor degenen die niet elke dag huizen kopen en verkopen, is het doel van bouwkundige keuring Weesp om te achterhalen of er ernstige structurele of mechanische gebreken zijn.
De problemen moeten groot genoeg zijn om een groot effect te hebben op het gebruik en het plezier van het huis nu en in de toekomst. Een huisinspectie zou niet moeten zijn om een punchlist te maken die elk klein defect met het huis dat u van de verkoper verwacht, opgeeft. Vergeet niet dat je geen nieuw huis koopt!
De thuisinspectie mag niet expliciet worden gebruikt voor het opnieuw onderhandelen over het aanbod om bij de verkoper te kopen. Met andere woorden, als u defecten hebt opgemerkt voordat u uw aanbieding duidelijk zichtbaar maakt, moet u niet van de verkoper verwachten dat deze worden opgelost. Een uitstekende aankoopmakelaar moet u kunnen adviseren over wat de moeite van het focussen waard is en wat als triviaal moet worden beschouwd.
Bouwkundige keuring Weesp
Bouwkundige keuring Weesp krijgt veel vragen van potentiële kopers, waaronder wat redelijke verzoeken van de huisinspectie zijn? Er is echt geen standaard voor wat redelijk is en wat niet, echter hieronder vindt u een beetje begeleiding.
Als de makelaar in onroerend goed die u hebt ingehuurd, alleen uw verzoeken indient bij de verkoper of hun agent, zonder u advies te geven, is er mogelijk een probleem. Dit is niet het soort agent dat je wilt vertegenwoordigen. Een “ja” man of vrouw is geen goede zaak. U wilt iemand die u een weloverwogen mening zal geven.
Dit is een belangrijke reden waarom zowel de verkopende als de kopende makelaar bij de thuisinspectie moeten zijn die hun respectievelijke klanten vertegenwoordigen. Weet je vaak dat ik in de loop van de jaren huisinspectieverzoeken heb gezien die volkomen onredelijk waren en niet eens gebaseerd op wat de inspecteur van het huis zei? Het antwoord is veel te veel om te tellen! Als u een huis hebt gevonden dat aan al uw behoeften voldoet, kunt u overwegen een redelijke koper te zijn als het gaat om aanvragen voor thuisinspectie.
De beste makelaars in onroerend goed begrijpen hoe ze problemen met de huisinspectie moeten oplossen. Er is meestal een geven en nemen waarbij beide partijen vinden dat de conclusie redelijk is.